بیماریها

درمورد بیماری های انسان

بیماریها

درمورد بیماری های انسان

بیماری های کبد

یک فوق تخصص بیماریهای کبد و گوارش:‌ اسهال خفیف با مصرف مایعات حاوی قند یا نمک بهبود می‌یابد شستن دستها موثرترین روش پیشگیری از عفونتهای گوارشی است

یک فوق تخصص بیماریهای کبد و گوارش:‌
اسهال خفیف با مصرف مایعات حاوی قند یا نمک بهبود می‌یابد
شستن دستها موثرترین روش پیشگیری از عفونتهای گوارشی است
  • یک فوق تخصص بیماریهای کبد و گوارش گفت: هیچ رژیم غذایی برای افراد مبتلا به اسهال حاد وجود ندارد با این حال تغذیه کافی در این مرحله مهم است و در صورت عدم اشتها، فرد باید در این مدت کوتاه از مایعات استفاده کند.

دکتر محسن آخوندی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه یزد، اظهار داشت: بیماریها و عفونتهای گوارشی به ویژه در تابستان همچون اسهال حاد به علل مختلفی ایجاد می‌شوند و در بیشتر افراد خود بخود بهبود می‌یابند و علت آن نیز مشخص نمی‌شود.

وی گفت: اسهال خفیف با مصرف مایعات بیشتر در منزل بهبود می‌یابد و این در حالی است که مایع مصرفی باید حاوی قند، نمک و آب باشد. همچنین نوشابه، آب میوه رقیق و سوپ هم می‌تواند جایگزین خوبی باشد و در صورت کم آبی شدید، بدن در این مواقع نیاز به سرم درمانی از طریق وریدی دارد.

آخوندی اظهار داشت: افرادی که به اسهال حاد مبتلا هستند با رژیم غذایی خاصی بهبود نمی‌یابند چرا که در این مدت تغذیه کافی مهم است؛ به طوری که در صورت عدم اشتهای کافی افراد باید از آب و مایعات دیگر استفاده کنند، همچنین نشاسته پخته و غلات مانند سیب زمینی، برنج و گندم نیز می‌تواند مصرف شود.

وی تصریح کرد: ممکن است در این مرحله افراد موقتا نسبت به لبنیات حساس شوند که ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد که بهتر است به طور موقت از آن استفاده نشود.

آخوندی خاطرنشان کرد: شستن دستها یکی از راه‌های موثر در پیشگیری از بروز بیماری‌ها و عفونتهای گوارشی است، دستها باید با آب و صابون بین 15 تا 30 ثانیه شسته شده و به شستن ناخنها، انگشتان و مچ توجه بیشتری شود.

این فوق تخصص بیماریهای کبد و گوارش تاکید کرد: از مصرف شیرخام و غذاهای حاوی شیر غیرپاستوریزه پرهیز و سبزی‌ها و میوه‌ها قبل از مصرف کاملا شسته شوند.

وی اضافه کرد: درجه حرارت یخچال را مساوی یا کمتر از 4/4 درجه و فریزر را روی 8/17 درجه قرار دهند.

این فوق تخصص بیماریهای کبد و گوارش در پایان توصیه کرد: گوشت ماهی و ماکیان خام باید از سایرغذاها جدا نگهداری شوند، کارد و تخته آشپزخانه باید بعد از کار با گوشت شسته شده و تخم مرغ نیز باید تا زمان سفت شدن جوشانده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد