بیماریها

درمورد بیماری های انسان

بیماریها

درمورد بیماری های انسان

اخبار

وزارت بهداشت ایران آخرین آمار ابتلا به ایدز را اعلام کرد .
 وزارت بهداشت ایران ، آخرین آمار مبتلایان به ویروس ایدز را تا پایان آذر سال ۱۳۸۷  ، هجده هزار و ۸۸۱ نفر اعلام کرد.

a۰۲۴۵۹۳۲.jpg
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران  تا پایان سه ماهه سوم امسال در مجموع ۱۸ هزار و ۸۸۱ نفر در ایران به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند که ۵/۹۳ درصد این افراد مرد و ۵/۶ درصد آنان زن هستند، از این تعداد هزار و ۷۳۰ نفر به بیماری ایدز مبتلا شدند و ۲ هزار و ۹۴۵ دیگر از این افراد فوت کرده‌اند.
بر اساس این گزارش ۶/۳۹ درصد مبتلایان به ویروس ایدز در ایران در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال بودند که بیشترین گروه سنی مبتلایان را تشکیل می‌دهد.
علل ابتلا به بیماری ایدز نیز در بین کل مواردی که از سال ۱۳۶۵ از این بیماری در ایران شناسایی شده است، تزریق با وسایل مشترک و آلوده با ۳/۶۹درصد در مقام اول است و بعد از آن رابطه جنسی با ۸درصد، خون و فرآورده‌های خونی آلوده با ۳/۱درصد و انتقال از مادر به جنین با ۶/۰ درصد در رتبه‌های بعد قرار دارند همچنین راه انتقال ۸/۲۰ درصد مبتلایان نیز هنوز ناشناخته است.
در بین افرادی که در سال ۸۷ به ویروس ایدز مبتلا و شناسایی شده‌اند، ۶/۷۸ درصد از طریق اعتیاد تزریقی، ۸/۱۱ درصد رابطه جنسی، ۶/۰درصد مادر به جنین عامل انتقال بیماری بوده است و در ۹درصد موارد نیز علل ابتلا نامشخص مانده است، هیچ موردی از ابتلا به این بیماری از راه خون و فرآورده خونی نیز در سال ۸۷ گزارش نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد